Ποιοτικός τουρισμός χαχαχά! Πολιτισμός, rbnb κλπ


Ξένες δημοσιεύσεις διαδικτύου σχετικές με το τουρισμό πιθανότατα χρήσιμες .. 

1/<<>>Διαφημίζουν τη δημιουργία μαρίνας για πολυτελή σκάφη, εδώ στο παραθαλάσσιο μέτωπο στην περιοχή του Ιμέρου του νομού Ροδόπης. Στα πλαίσια μιας τουριστικής ανάπτυξης για λίγους. Μια τουριστική ανάπτυξη που θα αφορά μόνο μια οικονομική ελίτ, που την βαπτίζουν ... ποιοτικό τουρισμό. Λες και η ποιότητα ενός τουρίστα εξαρτάται μόνο απ' το αν είναι πλούσιος η όχι ...

Απ' την άλλη η συγκεκριμένη περιοχή, για την οποία γίνεται λόγος, είναι μια μεγάλη έκταση, σχεδόν ερημική, με ένα οδικό δίκτυο άκρως επικίνδυνο για οχήματα που κινούνται σ' αυτό. Χωρίς στοιχειώδεις υποδομές ...

Το συγκεκριμένο βέβαια μοντέλο (τουριστικής) ανάπτυξης το εφαρμόζουν ήδη στην Αθήνα, στο Ελληνικό, στην έκταση που υπήρχε παλιά το αεροδρόμιο της Αθήνας. Κτίζεται μια κλειστή πολιτεία, στην οποία η είσοδος θα είναι ... ελεγχόμενη και θα υπάρχει μόνο για μια οικονομική ελίτ, πολύ πλούσιων ανθρώπων ... "Ποιοτικών", όπως τους χαρακτηρίζουν, ανθρώπων ...

Όλοι εμείς οι φτωχοί ας κλειστούμε στα σπίτια μας, ας ανοίξουμε την τηλεόραση, να βλέπουμε πως ζουν όλοι αυτοί, πως κάνουν διακοπές, πως διασκεδάζουν κλπ.<<>>

2/<<>>Η βαρειά βιομηχανία της Ελλάδος
ΔΕΝ είναι ο τουρισμός
Η Ελλάδα δεν είναι ξαπλώστρα
του κάθε τουρίστα…
Όσοι αποφοιτούν ως ιατροί,
από τα πανεπιστήμια της υδρογείου,
να έρχονται στην Κω να ορκιστούν,
στην αρχαία διάλεκτο,
στον ελληνικό όρκο του Ιπποκράτους

Του οικονομολόγου Τζανή Γκούσκου
Μία από τις πολλές έννοιες και εκφράσεις που έχουν διαστρεβλωθεί σ' αυτή την Χώρα είναι και η παραπάνω, και αν ρωτήσεις 100 Έλληνες ποια είναι η βαρειά βιομηχανία της Ελλάδος, οι 99 θα πουν ...ο τουρισμός!

Την 10ετία του '70 όντας φοιτητής, δούλευα τα καλοκαίρια στο εργοστάσιο της ΙΖΟΛΑ στην Καλλιθέα.

Εκείνη την περίοδο, όπου ο τουρισμός ήταν ακόμα ανύπαρκτος, η βιομηχανία ηλεκτρικών συσκευών στην Ελλάδα (ΙΖΟΛΑ, ΠΙΤΣΟΣ, ΕΣΚΙΜΟ) κάλυπταν το 90% της εγχώριας ζήτησης και πραγματοποιούσαν εξαγωγές σε Μ. Ανατολή, Β. Αφρική και σε κάποιες Βαλκανικές χώρες.

Στα μέσα της 10ετίας του '80 η εγχώρια βιομηχανία άρχισε να καταρρέει.

Αιτία οι Τράπεζες και τα υψηλά επιτόκια, αλλά όχι μόνον.

Θυμάμαι έναν Κρητικό φωνακλά εργοδηγό που είχα στην γραμμή παραγωγής των πλυντηρίων και αργότερα εξελίχθηκε σε αρχισυνδικαλιστή, ο οποίος κατέβαζε κάθε τρεις και λίγο τους εργαζόμενους σε απεργία. Τα συνθήματα γνωστά, αυξήσεις, το μεγάλο κεφάλαιο, που ξεζουμίσει τον εργάτη κλπ....

Το εργοστάσιο έκλεισε, οι εργάτες πήγαν σπίτι τους και ο συνδικαλιστής βρέθηκε μετά από λίγα χρόνια με ξενοδοχείο στην Κρήτη...


Παράλληλα οι γερμανικές εταιρείες, Siemens, AEG, Telefounken, κλπ. έβαλαν πόδι και κυριάρχησαν στην Ελλάδα...

Θα μπορούσαν να αναφερθούν πολλά παραδείγματα για το πώς κατάντησαν την Ελλάδα, από μια ήπια βιομηχανική χώρα - που δεν υστερούσε όμως σε πρωτογενή παραγωγή - σε ξαπλώστρα του κάθε Ευρωπαίου, και να σου λέει ο καθ’ ένας σήμερα ότι, η βαρειά μας βιομηχανία είναι ο τουρισμός!

Σαν να λέμε ότι, οι γραμμές παραγωγής μας είναι για να φτιάχνεις φραπέδες και μουσακά και κάνα μπουζούκι για συρτάκι ντανς.

Αυτήν, λοιπόν, την αντίληψη προσπαθώ ν' ανατρέψω και ας είμαι ο ένας στους 100 που ρωτήθηκαν και απάντησαν όχι.

Όχι βέβαια!
Δεν είναι ο τουρισμός η βαρειά βιομηχανία της Ελλάδος.
Είναι ο Πολιτισμός της Ελλάδος, ανά τους αιώνες.
Είναι το μοντέλο – υπόδειγμα - τρόπου σκέψης και ζωής.
Είναι να πιάνεις το μάρμαρο της Πεντέλης και να το κάνεις κίονες και Καρυάτιδες.
Είναι να βρίσκεις την χρυσή τομή λόγου και πράξης.
Αυτό είναι το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα διεθνώς!
Και αυτόν τον Μέγιστο Πολιτισμό δεν μπορεί να τον καπελώνει το υποδεέστερο - ο τουρισμός - και ο κάθε ξενοδόχος που πουλάει "θέα Ακρόπολη" ή να τον προσβάλει ο κάθε λετσοτουρίστας, που πατάει Ελλάδα και δεν καταλαβαίνει πού βρίσκεται.
Είναι θέμα αντίληψης, αλλά και φαντασίας για να αντιστραφεί η κακοποιημένη έννοια της βαρειάς βιομηχανίας της Ελλάδος.

Θα αναφέρω ένα παράδειγμα:
Πόσοι γιατροί αποφοιτούν κάθε χρόνο στα πανεπιστήμια της υδρογείου; Εκατοντάδες χιλιάδες, που θα ήθελαν να έλθουν στην Κω και να ορκιστούν, στην αρχαία διάλεκτο, στον Ελληνικό Όρκο του Ιπποκράτη...
Αυτά έπρεπε να είχε φροντίσει ένα υπουργείο Πολιτισμού, αν ήθελε να ονομάζεται τέτοιο…

ΠΗΓΗ: ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, 9.5.2020.απο.NikosNalbantis>><<

3/<>>>ΒΙΚΥ ΤΡΙΦΩΝΑ 14/11/2025

Η αξία της ισορροπίας

Η Αθήνα προσελκύει φέτος περίπου δέκα εκατομμύρια επισκέπτες και η πίεση στην πόλη αυξάνεται. Η συζήτηση για «πάγωμα» νέων βραχυχρόνιων μισθώσεων και σε άλλες ζώνες, από τη μία, και η απόφαση του ΣτΕ για την Πλάκα από την άλλη, δείχνουν ότι η αγορά αλλάζει.

Οι επαγγελματίες γνωρίζουν τις ευκαιρίες του κλάδου, αλλά η ανάπτυξη χωρίς όρια δημιουργεί προβλήματα για όλους. Η πρόκληση είναι να βρούμε την ισορροπία έτσι ώστε να διασφαλίζουμε βιωσιμότητα και να διατηρούμε την αξία των επιχειρήσεων.

Η ελευθερία κάθε ιδιοκτήτη δεν μπορεί να είναι απόλυτη. Η αγορά χρειάζεται κανόνες και στρατηγικό σχεδιασμό - όχι για να περιορίσει, αλλά για να εξασφαλίσει μια υγιή, μακροχρόνια ανάπτυξη.

Αλλά από τη συζήτηση για τον σχεδιασμό, δεν μπορεί να αποκλείεται ο ίδιος ο κλάδος!>><<

4/<<>>ΡΕΠΟΡΤΑΖ - ΠΑΜΦΑΓΟ ΚΡΑΤΟΣ

Το ενδεχόμενο να παγώσουν οι βραχυχρόνιες μισθώσεις σε ακόμη 14 περιοχές της Αθήνας γνωστοποίησε ο Δήμαρχος Αθηναίων Χάρης Δούκας σε ημερίδα με θέμα «Τουρισμός: Πραγματικά προβλήματα και μύθοι», που συνδιοργάνωσαν την Τρίτη 11 Νοεμβρίου ο Δήμος Αθηναίων και το Δίκτυο για τη Μεταρρύθμιση στην Ελλάδα.

Είπε συγκεκριμένα: «Πέρσι εκπονήσαμε μια μελέτη Φέρουσας Τουριστικής Ικανότητας της Αθήνας και κάναμε μια πολύ αναλυτική δουλειά, πριν δημιουργηθεί το πρόβλημα, με σκοπό να παγώσει το Airbnb σε 17 κορεσμένες περιοχές. Παρακολουθούμε και άλλες 14 περιοχές και είναι πολύ πιθανό η Κυβέρνηση να παγώσει και εκεί τη βραχυχρόνια μίσθωση».

Ο κ.Δούκας υπογράμμισε επίσης ότι η Αθήνα έχει πλέον κάθε χρόνο δύο εκατομμύρια περισσότερους επισκέπτες. Πέρσι, είπε, είχαμε οκτώ εκατομμύρια επισκέπτες και φέτος θα προσεγγίσουμε τα δέκα.

Είναι πολλοί; διερωτήθηκε. Και απάντησε ο ίδιος: Σε σχέση με το Άμστερνταμ και στη Βαρκελώνη όχι, αλλά εμείς εδώ δεν έχουμε ούτε τις δομές, ούτε τις υποδομές.

Παράλληλα, ανέδειξε το πρόβλημα της άνισης κατανομής του τέλους διαμονής, το οποίο –όπως είπε– σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες επιστρέφει στους δήμους, ενώ στην Ελλάδα πηγαίνει εξ ολοκλήρου στο κράτος.<<>>

Σχόλιο επί Δούκα: Μήπως οι ξενοδόχοι έχουν την ίδια αντίληψη και γνώμη για το πρόβλημα ως τη στενότητα της αγοράς σε καταλύματα όποτε το πλεόνασμα να κατευθυνθεί στους ξενοδόχους. Για τα έσοδα; Να πάνε που; Στους Δήμους Ok;


ΒΙΚΥ ΤΡΥΦΩΝΑ

Ο παλμός της οικονομίας και του τουρισμού
Αερομεταφορές
Βίκη Τρύφωνα
14 Νοεμβρίου 2025, 06:00
Fraport: Στα 37 εκατ. η επιβατική κίνηση φέτος – Επενδύσεις 200 εκατ. για αύξηση της χωρητικότητας

Πανοραμική άποψη του Αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης (SKG),
Στα 37 εκατομμύρια επιβάτες εκτιμάται ότι θα ανέλθει φέτος η συνολική επιβατική κίνηση στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport Greece, σύμφωνα με τα στοιχεία του δεκαμήνου Ιανουαρίου – Οκτωβρίου 2025. Ήδη στο διάστημα αυτό διακινήθηκαν 35,3 εκατομμύρια επιβάτες, καταγράφοντας αύξηση 2,7% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024. Από αυτούς, 6,8 εκατομμύρια προήλθαν από πτήσεις εσωτερικού, παρουσιάζοντας οριακή μείωση 0,3%, ενώ 28,5 εκατομμύρια αφορούσαν πτήσεις εξωτερικού, σημειώνοντας αύξηση 3,5%. Η διεθνής κίνηση αντιστοιχεί πλέον στο 81% του συνολικού επιβατικού έργου, επιβεβαιώνοντας την κυριαρχία του εισερχόμενου τουρισμού στα ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport Greece, Alexander Zinell, τόνισε ότι «η σταθερή ανοδική πορεία των αεροδρομίων αποδεικνύει τη δυναμική του ελληνικού τουρισμού και τη σημασία των επενδύσεων στις υποδομές», προσθέτοντας ότι η εταιρεία προχωρά σε νέο επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 200 εκατ. ευρώ, με στόχο την αύξηση της χωρητικότητας και τη βελτίωση της εμπειρίας των επιβατών. Όπως ανέφερε, τα έργα που προγραμματίζονται περιλαμβάνουν επεκτάσεις τερματικών σταθμών, νέους χώρους check-in και αναβάθμιση ενεργειακών υποδομών, προκειμένου να ανταποκριθούν στη διαρκώς αυξανόμενη τουριστική ζήτηση.

Από την πλευρά του, ο Executive Director of Commercial & Business Development, Γιώργος Βήλος, υπογράμμισε ότι «η ανάπτυξη των αεροδρομίων δεν μετριέται πλέον μόνο ποσοτικά, αλλά και ποιοτικά». Όπως σημείωσε, η Fraport Greece δίνει έμφαση στη βιωσιμότητα, στην αναβάθμιση των υπηρεσιών και στη στήριξη της τοπικής οικονομίας, ώστε η τουριστική ανάπτυξη να αποκτήσει πιο ισορροπημένα χαρακτηριστικά.

.......

Με τη φετινή επιβατική κίνηση να ξεπερνά τα προ πανδημίας επίπεδα και τα έργα αναβάθμισης να βρίσκονται σε εξέλιξη, η Fraport Greece προετοιμάζει τα περιφερειακά αεροδρόμια για την επόμενη φάση ανάπτυξης. Όπως υπογράμμισε ο Alexander Zinell, «ο συνδυασμός αυξανόμενης ζήτησης και στοχευμένων επενδύσεων θέτει τα ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια σε νέα αναπτυξιακή τροχιά, ικανή να στηρίξει τον τουρισμό της επόμενης δεκαετίας».

Comments