HR Ημερίδα προσωπικό ξενοδοχείων,Ελληνικός Τουρισμός
Ημερίδα για Προσωπικό Ξενοδοχείων:
https://www.hotelshow.gr/gr/blog/article/imerida-gia-prosopiko-xenodoxeion-gia-proti-fora-ti-deytera-17-noemvrioy-sto-event-stage-toy-100-hotel-show/876
Η Hotelier Academy παρουσιάζει την αναλυτική ατζέντα της ημερίδας στο πλαίσιο του 100% Hotel Sho
Τη Δευτέρα, 17 Νοεμβρίου 2025, στο πλαίσιο του 100% Hotel Show, θα πραγματοποιηθεί το 100% Hotel HR Day – μια ολοκληρωμένη ημερίδα αφιερωμένη στο ανθρώπινο δυναμικό των ξενοδοχείων και στη νέα εποχή του HR στη φιλοξενία.
Η ημερίδα αποτελεί την πρώτη μεγάλη πρωτοβουλία που εστιάζει αποκλειστικά σε πρακτικές, τεχνολογίες και στρατηγικές για την ανάπτυξη, εκπαίδευση και ευημερία των ανθρώπων που στελεχώνουν τα ελληνικά ξενοδοχεία.
Τον συντονισμό της ημερίδας αναλαμβάνει η Σοφία Ματζουράνη, BA Programme Leader & Industry Relations Manager στο Mediterranean College, μαζί με περισσότερους από δέκα διακεκριμένους επαγγελματίες του κλάδου, οι οποίοι θα μοιραστούν πραγματικά παραδείγματα, εργαλεία και δεδομένα από την καθημερινή λειτουργία ξενοδοχείων διαφορετικών τύπων και κλίμακας.
Με τέσσερις στοχευμένες θεματικές ενότητες, το 100% Hotel HR Day καλύπτει όλο το φάσμα της διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού: από case studies επιτυχημένων HR πρακτικών και τη γεφύρωση εκπαίδευσης–αγοράς, μέχρι debates στελεχών για το retention και την κουλτούρα ευημερίας, καθώς και tech insights για HRIS συστήματα και recruiting πλατφόρμες.
Η ημερίδα απευθύνεται σε ιδιοκτήτες, γενικούς διευθυντές και HR leaders που αναζητούν εφαρμόσιμες λύσεις για τη στελέχωση, την εκπαίδευση και τη διατήρηση των ομάδων τους, σε μια περίοδο όπου το ανθρώπινο στοιχείο αποτελεί καθοριστικό παράγοντα επιτυχίας για κάθε ξενοδοχειακή μονάδα.
Ενότητα 1 | 11:00 - 12:30
100% Hotel HR Case Studies
Θεματική: Ανάλυση 4 επιτυχημένων ξενοδοχειακών HR πρακτικών από ελληνικά καταλύματα: Η πρώτη ενότητα του 100% Hotel HR Day παρουσιάζει τέσσερα χαρακτηριστικά case studies ελληνικών καταλυμάτων που έχουν ξεχωρίσει για την ανθρώπινη προσέγγισή τους στη διαχείριση προσωπικού.
Μέσα από βιωματικά παραδείγματα και πραγματικά δεδομένα, οι συμμετέχοντες ανακαλύπτουν πώς διαφορετικές φιλοσοφίες, συστήματα και ηγετικές πρακτικές μπορούν να οδηγήσουν σε υψηλό engagement, μακροχρόνια δέσμευση και θετική κουλτούρα εργασίας.
Case Studies:
Skiathos Palace – People-First Culture Honor
Κουλτούρα «hospitality begins within», επιστροφή προσωπικού και διαχρονική δέσμευση.
Four Seasons Astir Palace – Employee Experience Excellence
Recognition, diversity & inclusion, και συστηματική ανάπτυξη νέων στελεχών.
Domes Resorts – Inspiring HR Practices
Bottom-up leadership, mentoring, wellbeing και ουσιαστική συμμετοχή των ομάδων.
Leonardo Hotels – People-Driven Excellence
Δια βίου μάθηση, εσωτερική ανέλιξη, mobility και κουλτούρα ισότητας
Ενότητα 2 | 13:00 - 14:0
100% Hotel HR Pioneers
Θεματική: Συνέντευξη με την Head του Mediterranean College για την ένταξη της νέας γενιάς εργαζομένων: Η δεύτερη ενότητα του 100% Hotel HR Day εστιάζει στη σύνδεση εκπαίδευσης και αγοράς εργασίας, παρουσιάζοντας πώς τα σύγχρονα προγράμματα reskilling, upskilling και experiential learning οδηγούν σε ουσιαστική απορρόφηση νέων επαγγελματιών στη φιλοξενία.
Σε συνεργασία με το Mediterranean College, αναδεικνύονται πρακτικά παραδείγματα συνεργασιών και hands-on εκπαίδευσης που μετατρέπουν τις σχολές φιλοξενίας σε πραγματικά “HR Bridges” μεταξύ σπουδών και απασχόλησης.
Η Σοφία Ματζουράνη, BA Programme Leader & Industry Relations Manager στο Mediterranean College, καθοδηγεί τη συζήτηση, αναδεικνύοντας την εκπαίδευση ως στρατηγικό σύμμαχο του HR στα σύγχρονα
Ενότητα 3 | 14:30 - 15:30
100% Hotel HR Debates
Θεματική: Πάνελ με HR Managers πάνω σε κρίσιμα ζητήματα στα ελληνικά ξενοδοχεία: Η τρίτη ενότητα του 100% Hotel HR Day φέρνει στο προσκήνιο δύο έμπειρα στελέχη του Mandarin Oriental Costa Navarino σε ένα ζωντανό debate γύρω από τις πραγματικές προκλήσεις της καθημερινότητας στο HR.
Η Αλίκη Αδρασκέλα, Director of People & Culture, και η Ελένη Κομματίδου, Talent Acquisition Executive, μοιράζονται πρακτικές και εργαλεία που εφαρμόζουν καθημερινά στο πεδίο, σε ένα περιβάλλον υψηλών προδιαγραφών φιλοξενίας.
Οι βασικοί θεματικοί άξονες περιλαμβάνουν:
Retention σε εποχική αγορά και τρόποι διατήρησης του ανθρώπινου δυναμικού.
Training & Onboarding ως κλειδί για ταχύτερη προσαρμογή και απόδοση.
Κουλτούρα HR–Operations και ενίσχυση συνεργασίας μεταξύ τμημάτων.
HR Analytics και αξιοποίηση δεδομένων για λήψη αποφάσεων.
Career Paths & Ευημερία για τη νέα γενιά εργαζομένων
Ενότητα 4 | 16:00 - 17:00
100% Hotel HR Future
Θεματική: HRIS & Recruiting Tech στην καθημερινότητα του ξενοδοχείου: Η τελευταία ενότητα του 100% Hotel HR Day εστιάζει στον ψηφιακό μετασχηματισμό των HR διαδικασιών και στην πρακτική εφαρμογή των HRIS συστημάτων στα ελληνικά ξενοδοχεία.
Με τη συμμετοχή του Δημήτρη Σύρμου, Senior Solution Advisor – SAP, η συζήτηση αναδεικνύει πώς η τεχνολογία μπορεί να μετατρέψει τη διαχείριση προσωπικού σε στρατηγικό εργαλείο για τη βελτίωση της αποδοτικότητας και της συνολικής εμπειρίας εργασίας.
Κεντρικές θεματικές:
Η μετάβαση από χειροκίνητες διαδικασίες σε ολοκληρωμένα ψηφιακά HRIS.
Πρακτικές εφαρμογές όπως scheduling, performance tracking και αξιολογήσεις.
Αποτελεσματική χρήση recruiting platforms & job portals για κάλυψη θέσεων.
Ενοποιημένες ροές Onboarding – Training – Evaluation.
Σύνδεση HR & Operations για καλύτερο συντονισμό και έλεγχο ομάδων
TornosNews.gr
15 Νοεμβρίου 2025, 21:03
Γιάννης Χατζής | Ο ελληνικός τουρισμός δεν αντιμετωπίζει κρίση ζήτησης, αλλά κρίση ωριμότητας
Τα προβλήματα της ελληνικής ξενοδοχείας βρέθηκαν στο επίκεντρο της συζήτησης στο Συμβούλιο Προέδρων της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων στη Θεσσαλονίκη
Με ισχυρό μήνυμα ενότητας και στρατηγικής εγρήγορσης ολοκληρώθηκε στη Θεσσαλονίκη το Συμβούλιο Προέδρων της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων (ΠΟΞ), το οποίο φέτος σημείωσε ιστορικό ρεκόρ συμμετοχής. Η πρωτοφανής παρουσία προέδρων επιβεβαίωσε την ανάγκη συστράτευσης και κοινής στόχευσης σε μια περίοδο κατά την οποία ο κλάδος καλείται να απαντήσει σε αρκετές σύνθετες προκλήσεις.
Στη συζήτηση κυριάρχησαν τα βασικα ζητήματα, που απασχολούν τους ξενοδόχους και είναι: οι υποδομές, η στελέχωση, η φορολογία, η βραχυχρόνια μίσθωση και η αποδοχή από την Πολιτεία του στρατηγικού ρόλου της ξενοδοχίας στην οικονομία. Όπως υπογραμμίσθηκε, ο κλάδος διαθέτει πλέον μια ενιαία και ισχυρή φωνή που διεκδικεί λύσεις και χαράσσει προοπτική.
Πριν από το Συμβούλιο των Προέδρων, ο πρόεδρος της ΠΟΞ Γιάννης Χατζής, συναντήθηκε στη Θεσσαλονίκη με δημοσιογράφους στο περιθώριο της 40ής Philoxenia – Hotelia, δίνοντας ένα ξεκάθαρο στίγμα για την κατάσταση του ελληνικού τουρισμού. «Δεν αντιμετωπίζει κρίση ζήτησης ο ελληνικός τουρισμός, αλλά κρίση ωριμότητας», τόνισε χαρακτηριστικά, επισημαίνοντας ότι η υπερεξάρτηση από δύο βασικές αγορές –Αγγλία και Γερμανία– και η απουσία στοχευμένης στρατηγικής αφήνουν τον κλάδο «στον αυτόματο πιλότο».
«Πρέπει να βάλουμε το χέρι στην τσέπη, αν θέλουμε να συνεχίσουμε να έχουμε θετικά αποτελέσματα στον τουρισμό», σημείωσε, προειδοποιώντας ότι χωρίς επενδύσεις σε υποδομές, προϊόν και ανθρώπινο δυναμικό, τα σημερινά νούμερα δεν μπορούν να θεωρούνται δεδομένα. «Χρειαζόμαστε μια Ελλάδα με σύγχρονες υποδομές, λειτουργική για κατοίκους και επισκέπτες· μια Ελλάδα που να αξιοποιεί με σχέδιο και σοβαρότητα τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα», πρόσθεσε.
Τα μεγάλα “αγκάθια”: προσωπικό, ΜμΕ, Airbnb
Ο πρόεδρος της ΠΟΞ ανέδειξε ως υπ’ αριθμόν ένα πρόβλημα την αδυναμία εύρεσης προσωπικού, προειδοποιώντας ότι το ζήτημα απειλεί πλέον ευθέως τη λειτουργία πολλών μονάδων. Το δεύτερο κρίσιμο θέμα αφορά τη μειωμένη διάθεση νέων να συνεχίσουν τις οικογενειακές επιχειρήσεις – ένα φαινόμενο που πλήττει άμεσα την ελληνική ξενοδοχία, η οποία παραδοσιακά αποτελείται από μικρές και μεσαίου μεγέθους μονάδες, με μέσο μέγεθος τα 47 δωμάτια.
Στον πυρήνα της συζήτησης βρέθηκε και η ανεξέλεγκτη άνοδος της βραχυχρόνιας μίσθωσης. Ο κ. Χατζής έφερε ως χαρακτηριστικό παράδειγμα τη Ρόδο, όπου από το 2018 έως σήμερα οι κλίνες Airbnb ξεπέρασαν τις 60.000, χωρίς να υπάρχει αντίστοιχη αύξηση σε ξενοδοχειακές κλίνες και χωρίς να τηρούνται οι προδιαγραφές που ισχύουν για τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις.
Παράλληλα, έκανε λόγο για απουσία εθνικού οράματος για τον τουρισμό και για έναν κλάδο που, παρά τη συμβολή του στο ΑΕΠ και την απασχόληση, δεν έχει ενταχθεί με σαφή τρόπο στο παραγωγικό μοντέλο της χώρας.
Θετικό το 2025, αλλά με ανησυχίες για τη δαπάνη
Αναφερόμενος στο αποτύπωμα της φετινής χρονιάς, ο πρόεδρος της ΠΟΞ χαρακτήρισε το 2025 θετικό, σημειώνοντας ότι Σεπτέμβριος και Οκτώβριος κινήθηκαν καλύτερα από τις αρχικές εκτιμήσεις, κάτι που αποτυπώνεται στα στοιχεία επιβατικής κίνησης των αεροδρομίων.
«Οι τελευταίες τρεις εβδομάδες του Οκτωβρίου ήταν εντυπωσιακές. Σε πολλούς μεγάλους προορισμούς οι αφίξεις αυξήθηκαν κατά 40% – 50%, ακόμη και 70% σε σχέση με πέρυσι», ανέφερε ο κ. Χατζής, τονίζοντας, πάντως ότι «πρόκειται για μικρά νούμερα σε απόλυτες τιμές, αλλά η τάση είναι ξεκάθαρη και δείχνει ότι η σεζόν μετακινείται προς το τρίτο και τέταρτο τρίμηνο του έτους».
Για το σύνολο της χρονιάς, τα τουριστικά έσοδα αναμένεται να αυξηθούν περίπου 5% –κυρίως λόγω πληθωρισμού– και οι αφίξεις γύρω στο 6%. Ωστόσο, προβληματισμό προκαλεί η στασιμότητα της κατά κεφαλήν δαπάνης, στοιχείο που επιβεβαιώνει την ανάγκη αναβάθμισης του προϊόντος.
Θεσσαλονίκη: υψηλές αφίξεις, χαμηλότερες πληρότητες
Ο κ. Χατζής αναφέρθηκε και στη Θεσσαλονίκη, επισημαίνοντας ότι η ισχυρή επιβατική κίνηση του αεροδρομίου «Μακεδονία» δεν μεταφράζεται αναλογικά σε πληρότητες των ξενοδοχείων της πόλης. Πολλοί επισκέπτες κατευθύνονται προς άλλους προορισμούς, κυρίως τη Χαλκιδική, ενώ μεγάλο μέρος της ζήτησης απορροφάται από τη βραχυχρόνια μίσθωση.
Προοπτική για το 2025
Για το νέο έτος, ο πρόεδρος της ΠΟΞ εμφανίστηκε συγκρατημένα αισιόδοξος, προειδοποιώντας όμως ότι η στάση αναμονής των Βρετανών λόγω πιθανών νέων επιβαρύνσεων απαιτεί προσεκτική διαχείριση.
Podcast τουρισμός ξενοδοχεία Καθημερινής
21/11/2025
https://podcasts.apple.com/us/podcast/reimagine-tourism-in-greece-kathimerini/id1852532826
Σχόλιο μου μετά το άκουσμα του ανωτέρω podcast :
<<Άριστες ιδέες φαρδιά οράματα κανένας δεν μιλάει για εθνικές υποδομές και εξέλιξη γνώσεων αμοιβές ανθρώπινου δυναμικού συνθήκες διαβίωσης προσωπικού τουρισμού (όπου χρειάζεται βουνό ή θάλασσα) εναρμονισμένες σε ένα περιβάλλον πολιτιστικής κ κοινωνικής συνοχής.>>



Comments
Post a Comment