(5) Νέο Μοντέλο Ανάπτυξης Βιώσιμου Τουρισμού ΝΜΑΒΤ
👉Οποιοδήποτε μοντέλο βιώσιμης ανάπτυξης τουρισμού πρέπει να υποτάσσεται στην ένταξη ενός πλαισίου διάθεσης κοστολογημένων πόρων προϋπολογισμών για μια 5ετία.
✋<<Δεν μπορούμε να ανακαλύψουμε εκ νέου το τροχό. Να τον στρέψουμε όμως εκεί που συμφέρει την Ελλάδα μπορούμε>>
👉Νέο Μοντέλο Ανάπτυξης Βιώσιμου Τουρισμού. ΝΜΑΒΤ
✋Η πλέον βιώσιμη αναπτυξιακή λύση ως μοντέλο τουρισμού για μια χώρα προτείνεται από τον Κροάτη οικονομολόγο Jukic περιλαμβάνει μεταξύ άλλων:
👉Ενίσχυση της εγχώριας αγροτικής και βιοτεχνικής παραγωγής
✋Στην περίπτωση της Ελλάδος και για στρατηγικούς λόγους υποστηρίζουμε μοντέλο βιώσιμης ανάπτυξης τουρισμού της νησιωτικής Ελλάδος βλέπε και συνέδριο ΙΤΕΠ δειγματισμό Ιονίων Νήσων.
👉Ανάπτυξη του μοντέλου (ολιστικά) από τον τομέα επιχειρηματικότητας του κινήματος.
✋Μόνο με την παραγωγή και την καινοτομία μπορεί μια χώρα να γίνει πραγματικά πλούσια — όχι απλώς ένας δημοφιλής προορισμός διακοπών.
Λείπει ο άνθρωπος.
Ανεκτικός (Βιώσιμος) Τουρισμός
Ελύτης
Οδυσσέας Ελύτης
👉Νέο Μοντέλο Ανάπτυξης Βιώσιμου Τουρισμού. ΝΜΑΒΤ
✋Η πλέον βιώσιμη αναπτυξιακή λύση ως μοντέλο τουρισμού για μια χώρα προτείνεται από τον Κροάτη οικονομολόγο Jukic περιλαμβάνει μεταξύ άλλων:
👉Ενίσχυση της εγχώριας αγροτικής και βιοτεχνικής παραγωγής
(Προγραμματισμός Παραγωγή Διανομή Κατανάλωση και για Βιώσιμο Τουρισμό)
👉Στήριξη του δευτερογενούς τομέα και της βιομηχανίας, που δημιουργούν σταθερή και εγχώρια προστιθέμενη αξία
👉Έμφαση στις καινοτόμες εφαρμογές υψηλής τεχνολογίας που προάγουν την ανταγωνιστικότητα της οικονομίας
✋Στήριξη των νεαρής ηλικίας επιχειρηματιών:
👉Στήριξη του δευτερογενούς τομέα και της βιομηχανίας, που δημιουργούν σταθερή και εγχώρια προστιθέμενη αξία
👉Έμφαση στις καινοτόμες εφαρμογές υψηλής τεχνολογίας που προάγουν την ανταγωνιστικότητα της οικονομίας
✋Στήριξη των νεαρής ηλικίας επιχειρηματιών:
με: 👉Μείωση της φορολογίας για τους νέους με: 👉Κίνητρα για την επιστροφή των εξειδικευμένων εργαζομένων που έχουν μεταναστεύσει στο εξωτερικό.
👉Ακούστε το podcast με ομιλητή τον κύριο Μηλαπίδη (ιδανική πλευρά) για ζητήματα εξειδικευμένων εργαζομένων μεταναστών και άλλων στο τουρισμό.
✋Στην περίπτωση της Ελλάδος και για στρατηγικούς λόγους υποστηρίζουμε μοντέλο βιώσιμης ανάπτυξης τουρισμού της νησιωτικής Ελλάδος βλέπε και συνέδριο ΙΤΕΠ δειγματισμό Ιονίων Νήσων.
👉Ανάπτυξη του μοντέλου (ολιστικά) από τον τομέα επιχειρηματικότητας του κινήματος.
✋Μόνο με την παραγωγή και την καινοτομία μπορεί μια χώρα να γίνει πραγματικά πλούσια — όχι απλώς ένας δημοφιλής προορισμός διακοπών.
ΣΚΈΨΕΙΣ:
Μια απλή έρευνα στο ίντερνετ διαπιστώνουμε ότι πολλοί υποστηρίζουν και ασχολούνται με το Βιώσιμο Τουρισμό.
Αυτό που δεν είδα είναι ότι όταν ο Βιώσιμος Τουρισμός αγγίζει μεγάλα συμφέροντα τι αντιδράσεις έχουμε. Όταν ο Βιώσιμος Τουρισμός ζητά δίκαιο διαμοιρασμό της πίτας και όχι μονοΦαγία από τους ισχυρούς του κλάδου τι γίνεται;
Όταν οι εργαζόμενοι βάζουν όρους ποιότητας υπηρεσιών, εκπαίδευσης και maximum respect περιβάλλοντος για την ανάπτυξη του Βιώσιμου Τουρισμού τότε αρχίζουν τα δύσκολα, τα ωραία λόγια χωρίς δεσμεύσεις πιστώσεις και πράξεις.
Δείτε διάφορες απεικονίσεις ειδικών ομάδων για αυτό το θέμα. Πανέμορφες. Η κάθε μια πρωτοβουλία πλούσια σε περιεχόμενο και εύρος προτάσεων. Παραμένουν φοβάμαι μακρυά από μια δίκαια και ουσιαστική βιώσιμη ανάπτυξη που να καλύπτει και απογειώνει το 60-70% της τουριστικής παραγωγής.
Σκεφτόμαστε λοιπόν ότι ο ΒΤ αφορά όλους από τον πιο μικρό agent ή τουριστικό χωριό ή τουριστικό καφενείο μέχρι τον πιο μεγάλο πχ Τ.Ο. (Tours Operator) ή και τους Ο.Τ.Α. (on line tourist agents).
👉Είναι αλήθεια ότι μόνο το κράτος μπορεί να το επιβάλει σαν φιλοσοφία. Γιατί έχει τα μέσα, τις δομές και το τρόπο. Το Κίνημα Δημοκρατίας σαν φιλοσοφία υιοθετεί το ΝΜΑΒΤ. Δίνει ουσιαστικό περιεχόμενο και πρόταση.
👉Χρήμα από τον προϋπολογισμό αφού αυτός προβλέπει και παίρνει από τους εν δυνάμει καταναλωτές επισκέπτες (και του Βιώσιμου Τουρισμού) διάφορα τέλη.
- Στελέχη για τη στελέχωση του Φορέα υπαρκτά στελέχη που θα αναλάβουν μετά από εκπαίδευση /σεμινάρια ή νέοι από την αγορά.
- Δομές Εθνικού Φορέα Ανάπτυξης Βιώσιμου Τουρισμού εντός των 13 Περιφερειών της χώρας.
- Λειτουργία και συντονισμός τμημάτων (5) σε κάθε Περιφέρεια (13)
ΤΜΉΜΑΤΑ ΕΦΑΒΤ
1/ΤΜΗΜΑ ΑΠΑΣΧΌΛΗΣΗΣ
2/ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΉΣ ΕΚΠΑΊΔΕΥΣΗΣ
3/ΤΜΉΜΑ ΝΕΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ, ΤΕΧΝΙΚΉΣ ΝΟΗΜΟΣΎΝΗΣ ΚΑΙ ΈΡΕΥΝΑΣ
4/ΤΜΗΜΑ ΚΟΥΛΤΟΎΡΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΎ
5/ΤΜΗΜΑ ΞΈΝΩΝ ΕΡΓΑΤΏΝ
4. Οργάνωση Συνεδρίου
ΑΛΛΗΛΟΓΡΑΦΊΑ
Διαμόρφωση ενός πρότυπου νέου μοντέλου ανάπτυξης Βιώσιμου Τουρισμού που ούτως ή άλλως έχει υιοθετηθεί από πάρα πολλούς αλλά εμείς θα προσπαθήσουμε να το φέρουμε στα νερά μας και να το εντάξουμε σε υπάρχουσες δομές δεν έχει σημασία αν θα είναι ή μία ή η άλλη αυτό εξαρτάται από τους παραπάνω και να του δώσουμε μια κατεύθυνση και περιεχόμενο που να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες. Αυτό βέβαια απαιτεί παράλληλη γνώση ανάπτυξη και εφαρμογή του προγράμματος της Θεσσαλονίκης ως νέου μοντέλου οικονομίας και διακυβέρνησης της χώρας. Μια πτυχή λοιπόν του προγράμματος της Θεσσαλονίκης πρέπει να είναι και η δική μας πρόταση ΒΤ άσχετα αν καταλαμβάνει 10% ή 50% ή άλλο % της προσοχής και της δυναμικής που θα αποδεχθεί / επιλέξει η διοικούσα πολιτική δύναμη και τα παρακλάδια της στην οικονομία..
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ..//..
👉1/Μπορούμε να μιλάμε για δίκαια οικονομία σήμερα στην Ελλάδα;
👉2/Πώς μπορούμε να μιλάμε για κοινωνική συνοχή όταν αυτή τραυματίζεται ή γίνεται τρίμματα από αντεργατικούς νόμους που τη διαλύουν μέσα στις επιχειρήσεις;
👉3/ΓΕΝΙΚΗ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ:
Δεν θέλουμε ούτε μπορούμε να αλλάξουμε ούτε καν να αγγίξουμε το άβατο της οικονομίας.
Όμως αν υιοθετήσουμε απόψεις των τοπικών κοινωνιών οικονομιών για την οικοδόμηση της καλής πλευράς του Βιώσιμου Τουρισμού τότε έχουμε κερδίσει τη μείωση των επιπτώσεων την βελτίωση των συνθηκών και της ποιότητας.
Εμπλοκή όλων και προτεραιοποίηση των αναγκών για αυτά τα πράγματα που πραγματικά μπορούμε να κάνουμε.
Παιδεία κέρδος έρευνα ανάπτυξη πόσο λοιδορούνται σε ωραία γραφικά!
Ποιοι χρησιμοποιούν αυτές τις ωραίες έννοιες και κάνουν εντελώς αντίθετα από το περιεχόμενό τους; ή κάνουν άλλα αντί άλλων;
Όμως είναι όλα για τον άνθρωπο.
ΝΜΑΒΤ:
Νέο Μοντέλο Ανάπτυξης
Βιώσιμου Τουρισμού
----
ΒΤ:
Βιώσιμος Τουρισμός
----
ΕΣΑΒΤ:
Εθνικός Φορέας Ανάπτυξης
Βιώσιμου Τουρισμού
----
ΕΣΑΒΤ
Εθνικό Συμβούλιο Ανάπτυξης
Βιώσιμου Τουρισμού
----
ΤΣΑΒΤ
Τοπικό Συμβούλιο Ανάπτυξης
Βιώσιμου Τουρισμού
---
ΙΤΕΠ
Ινστιτούτο Τουριστικών
Ερευνών και
Προβλημάτων
---
ΕΠΑΑΒΤ
Εθνικός Προϋπολογισμός Αναλογία Ανάπτυξης Βιώσιμου Τουρισμού
---
ΕΣΑΒΤ
ΕΘΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
ΒΙΏΣΙΜΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
ΠΟΙΗΣΗ
Ήρθαν
ντυμένοι φίλοι
αμέτρητες φορές οι εχθροί μου
το παμπάλαιο χώμα πατώντας
Advertisement
και το χώμα δεν έδεσε ποτέ με τη φτέρνα τους.
Έφεραν το Σοφό, τον Οικιστή, και το Γεωμέτρη,
βίβλους γραμμάτων και αριθμών,
την πάσα υποταγή και δύναμη,
το παμπάλαιο φως εξουσιάζοντας.
Και το φως δεν έδεσε ποτέ με τη σκέπη τους.
Ούτε μέλισσα καν δεν γελάστηκε
το χρυσό ν’ αρχίσει παιχνίδι
ούτε ζέφυρος καν, τις λεύκες να φουσκώσει ποδιές.
Έστησαν και θεμελίωσαν
στις κορφές, στις κοιλάδες, στα πόρτα
πύργους κραταιούς και επαύλεις
ξύλα και άλλα πλεούμενα,
τους νόμους τους θεσπίζοντας
τα καλά και συμφέροντα,
στο παμπάλαιο μέτρο εφαρμόζοντας.
Και το μέτρο δεν…
έδεσε ποτέ με την σκέψη τους.
Ούτε καν ένα χνάρι θεού
στην ψυχή τους σημάδι δεν άφησε
ούτε καν ένα βλέμμα ξωθιάς
τη μιλιά τους δεν είπε να πάρει.
αμέτρητες φορές οι εχθροί μου
τα παμπάλαια δώρα προσφέροντας.
Και τα δώρα τους άλλα δεν ήτανε
παρά μόνο σίδερο και φωτιά.
Στ’ ανοιχτά που καρτέραγαν δάχτυλα
μόνο όπλα και σίδερο και φωτιά.
Μόνο όπλα και σίδερο και φωτιά
ντυμένοι φίλοι
αμέτρητες φορές οι εχθροί μου
το παμπάλαιο χώμα πατώντας
Advertisement
και το χώμα δεν έδεσε ποτέ με τη φτέρνα τους.
Έφεραν το Σοφό, τον Οικιστή, και το Γεωμέτρη,
βίβλους γραμμάτων και αριθμών,
την πάσα υποταγή και δύναμη,
το παμπάλαιο φως εξουσιάζοντας.
Και το φως δεν έδεσε ποτέ με τη σκέπη τους.
Ούτε μέλισσα καν δεν γελάστηκε
το χρυσό ν’ αρχίσει παιχνίδι
ούτε ζέφυρος καν, τις λεύκες να φουσκώσει ποδιές.
Έστησαν και θεμελίωσαν
στις κορφές, στις κοιλάδες, στα πόρτα
πύργους κραταιούς και επαύλεις
ξύλα και άλλα πλεούμενα,
τους νόμους τους θεσπίζοντας
τα καλά και συμφέροντα,
στο παμπάλαιο μέτρο εφαρμόζοντας.
Και το μέτρο δεν…
έδεσε ποτέ με την σκέψη τους.
Ούτε καν ένα χνάρι θεού
στην ψυχή τους σημάδι δεν άφησε
ούτε καν ένα βλέμμα ξωθιάς
τη μιλιά τους δεν είπε να πάρει.
αμέτρητες φορές οι εχθροί μου
τα παμπάλαια δώρα προσφέροντας.
Και τα δώρα τους άλλα δεν ήτανε
παρά μόνο σίδερο και φωτιά.
Στ’ ανοιχτά που καρτέραγαν δάχτυλα
μόνο όπλα και σίδερο και φωτιά.
Μόνο όπλα και σίδερο και φωτιά
Οδυσσέας Ελύτης
– ‘Αξιον Εστί – Ψαλμός Z
Ανάλυση του ποιήματος
Ανάλυση του ποιήματος
από τον Κωνσταντίνο Μάντη – Φιλόλογο:
Ήρθαν
ντυμένοι “φίλοι”
αμέτρητες φορές οι εχθροί μου
το παμπάλαιο χώμα πατώντας.
Και το χώμα δεν έδεσε ποτέ με τη φτέρνα τους.
Πολλές φορές οι εχθροί, υποκρινόμενοι πως έρχονται για να βοηθήσουν, πάτησαν το παμπάλαιο ελληνικό χώμα, το χώμα με την μακραίωνη ιστορία, το χώμα που γέννησε και προσέφερε στον κόσμο σημαντικές ιδέες και αξίες.
Το χώμα, όμως, αυτό ποτέ δεν παρέμεινε δέσμιό τους∙ τους απέρριψε ως ξένο σώμα και διατήρησε την ελευθερία του. Μια καίρια υπενθύμιση και συνάμα προειδοποίηση του ποιητή προς όλους εκείνους που θέλησαν ή θέλουν να επιβληθούν στην ελληνική γη.
Το ελληνικό κράτος έχοντας διανύσει μια σύντομη, αλλά εξαιρετικά επίπονη πορεία από τη σύστασή του, βρέθηκε συχνά στην ανάγκη μιας εξωτερικής βοήθειας, γεγονός που οι «φίλοι» έσπευσαν πάντοτε να εκμεταλλευτούν.
διένυσε αιώνες βασιζόμενη στην αρχή του μέτρου, στην αποχή από τα άκρα και την υπερβολή, δεν κατόρθωσαν να κατανοήσουν την πολύτιμη αυτή σοφία.
Με βιαιότητα και υπεροψία ξεπέρασαν εξαρχής το μέτρο, φανέρωσαν την απληστία τους κι έδειξαν στον ελληνικό λαό το αληθινό τους πρόσωπο.
Ούτε καν ένα χνάρι θεού στην ψυχή τους σημάδι δεν άφησε∙
ούτε καν ένα βλέμμα ξωθιάς τη μιλιά τους δεν είπε να πάρει.
Οι εχθροί βρέθηκαν στη χώρα αυτή, ήρθαν σ’ επαφή με τον ελληνικό πολιτισμό, με τους τρόπους της ελληνιής σκέψης, αλλά δεν κατόρθωσαν να λάβουν και να κατανοήσουν τίποτε.
Στην ψυχή τους δεν έμεινε ούτε ίχνος από το ελληνικό θαύμα, από την ευλογία του Θεού, όπως αντίστοιχα, κανένα στοιχείο του ελληνισμού δε θέλησε να αλληλεπιδράσει μαζί τους, ούτε μια νεράιδα δεν καταδέχτηκε να πάρει τη φωνή τους.
Η αναφορά εδώ στην παράδοση των νεράιδων που έκλεβαν τη φωνή των ανδρών που τολμούσαν να τις κοιτάξουν, όταν κολυμπούσαν γυμνές στα νερά των ποταμών, τονίζει πόσο αδιάφοροι στάθηκαν οι ξένοι κατακτητές απέναντι στη μαγεία του ελληνικού πολιτισμού και στον πλούτο της ελληνικής παράδοσης.
Έφτασαν
ντυμένοι “φίλοι”
αμέτρητες φορές οι εχθροί μου,
τα παμπάλαια δώρα προσφέροντας.
Και τα δώρα τους άλλα δεν ήτανε
παρά μόνο σίδερο και φωτιά.
Στ’ ανοιχτά που καρτέραγαν δάχτυλα
μόνον όπλα και σίδερο και φωτιά.
Μόνον όπλα και σίδερο και φωτιά.
Στο κλείσιμο του ποιήματος ο Ελύτης επανέρχεται στην υποκρισία των εχθρών της χώρας, οι οποίοι παρουσιάστηκαν τάχα ως φίλοι, ενώ στην πραγματικότητα η μόνη προσφορά που είχαν για τους Έλληνες ήταν τα «παμπάλαια δώρα» της βίας και της καταστροφής.
Με σίδερο, φωτιά και όπλα έρχονταν οι ξένοι «φίλοι», με σίδερο, φωτιά και όπλα απαντούσαν στις εκκλήσεις των Ελλήνων για βοήθεια.
Στα ανοιχτά δάχτυλα ενός υπερήφανου λαού, που είχε ανάγκη για μια ουσιαστική στήριξη, απαντούσαν με τη βίαιη επιβολή της εξουσίας τους, με καταστροφές και θανάτους.
Η τριπλή επανάληψη των δώρων «όπλα, σίδερο και φωτιά» που γίνεται στην καταληκτική στροφή, παρουσιάζει με ιδιαίτερη έμφαση τη βιαιότητα, τη σκληρότητα, και την έλλειψη πολιτισμού των ξένων κατακτητών, και βρίσκεται σε ανταπόκριση με τους τρεις αποφατικούς στίχους του ποιήματος: «Και το χώμα δεν έδεσε ποτέ με τη φτέρνα τους / Και το φως δεν έδεσε ποτέ με τη σκέπη τους / Και το μέτρο δεν έδεσε ποτέ με τη σκέψη τους».
Οι ξένοι «φίλοι» γνωρίζουν μόνο τους βίαιους τρόπους και την καταστροφή, δεν έχουν καμία αίσθηση συμπόνιας και κανένα ειλικρινές συναίσθημα, πέρα από τον πόθο τους για το κέρδος. Γι’ αυτό, άλλωστε, δεν μπόρεσαν ποτέ να στεριώσουν στο ελληνικό έδαφος, γι’ αυτό εκδιώχθηκαν κάθε φορά από τους Έλληνες.
Δεν κατόρθωσαν ποτέ να κατανοήσουν τον ελληνικό πολιτισμό, δεν ένιωσαν ποτέ σεβασμό για το βάθος της ελληνικής ψυχής και φυσικά δεν αντιλήφθηκαν ποτέ την αξία της διατήρησης του μέτρου στις πράξεις και τις επιδιώξεις τους
Απόψεις σκέψεις:
Ήρθαν
ντυμένοι “φίλοι”
αμέτρητες φορές οι εχθροί μου
το παμπάλαιο χώμα πατώντας.
Και το χώμα δεν έδεσε ποτέ με τη φτέρνα τους.
Πολλές φορές οι εχθροί, υποκρινόμενοι πως έρχονται για να βοηθήσουν, πάτησαν το παμπάλαιο ελληνικό χώμα, το χώμα με την μακραίωνη ιστορία, το χώμα που γέννησε και προσέφερε στον κόσμο σημαντικές ιδέες και αξίες.
Το χώμα, όμως, αυτό ποτέ δεν παρέμεινε δέσμιό τους∙ τους απέρριψε ως ξένο σώμα και διατήρησε την ελευθερία του. Μια καίρια υπενθύμιση και συνάμα προειδοποίηση του ποιητή προς όλους εκείνους που θέλησαν ή θέλουν να επιβληθούν στην ελληνική γη.
Το ελληνικό κράτος έχοντας διανύσει μια σύντομη, αλλά εξαιρετικά επίπονη πορεία από τη σύστασή του, βρέθηκε συχνά στην ανάγκη μιας εξωτερικής βοήθειας, γεγονός που οι «φίλοι» έσπευσαν πάντοτε να εκμεταλλευτούν.
διένυσε αιώνες βασιζόμενη στην αρχή του μέτρου, στην αποχή από τα άκρα και την υπερβολή, δεν κατόρθωσαν να κατανοήσουν την πολύτιμη αυτή σοφία.
Με βιαιότητα και υπεροψία ξεπέρασαν εξαρχής το μέτρο, φανέρωσαν την απληστία τους κι έδειξαν στον ελληνικό λαό το αληθινό τους πρόσωπο.
Ούτε καν ένα χνάρι θεού στην ψυχή τους σημάδι δεν άφησε∙
ούτε καν ένα βλέμμα ξωθιάς τη μιλιά τους δεν είπε να πάρει.
Οι εχθροί βρέθηκαν στη χώρα αυτή, ήρθαν σ’ επαφή με τον ελληνικό πολιτισμό, με τους τρόπους της ελληνιής σκέψης, αλλά δεν κατόρθωσαν να λάβουν και να κατανοήσουν τίποτε.
Στην ψυχή τους δεν έμεινε ούτε ίχνος από το ελληνικό θαύμα, από την ευλογία του Θεού, όπως αντίστοιχα, κανένα στοιχείο του ελληνισμού δε θέλησε να αλληλεπιδράσει μαζί τους, ούτε μια νεράιδα δεν καταδέχτηκε να πάρει τη φωνή τους.
Η αναφορά εδώ στην παράδοση των νεράιδων που έκλεβαν τη φωνή των ανδρών που τολμούσαν να τις κοιτάξουν, όταν κολυμπούσαν γυμνές στα νερά των ποταμών, τονίζει πόσο αδιάφοροι στάθηκαν οι ξένοι κατακτητές απέναντι στη μαγεία του ελληνικού πολιτισμού και στον πλούτο της ελληνικής παράδοσης.
Έφτασαν
ντυμένοι “φίλοι”
αμέτρητες φορές οι εχθροί μου,
τα παμπάλαια δώρα προσφέροντας.
Και τα δώρα τους άλλα δεν ήτανε
παρά μόνο σίδερο και φωτιά.
Στ’ ανοιχτά που καρτέραγαν δάχτυλα
μόνον όπλα και σίδερο και φωτιά.
Μόνον όπλα και σίδερο και φωτιά.
Στο κλείσιμο του ποιήματος ο Ελύτης επανέρχεται στην υποκρισία των εχθρών της χώρας, οι οποίοι παρουσιάστηκαν τάχα ως φίλοι, ενώ στην πραγματικότητα η μόνη προσφορά που είχαν για τους Έλληνες ήταν τα «παμπάλαια δώρα» της βίας και της καταστροφής.
Με σίδερο, φωτιά και όπλα έρχονταν οι ξένοι «φίλοι», με σίδερο, φωτιά και όπλα απαντούσαν στις εκκλήσεις των Ελλήνων για βοήθεια.
Στα ανοιχτά δάχτυλα ενός υπερήφανου λαού, που είχε ανάγκη για μια ουσιαστική στήριξη, απαντούσαν με τη βίαιη επιβολή της εξουσίας τους, με καταστροφές και θανάτους.
Η τριπλή επανάληψη των δώρων «όπλα, σίδερο και φωτιά» που γίνεται στην καταληκτική στροφή, παρουσιάζει με ιδιαίτερη έμφαση τη βιαιότητα, τη σκληρότητα, και την έλλειψη πολιτισμού των ξένων κατακτητών, και βρίσκεται σε ανταπόκριση με τους τρεις αποφατικούς στίχους του ποιήματος: «Και το χώμα δεν έδεσε ποτέ με τη φτέρνα τους / Και το φως δεν έδεσε ποτέ με τη σκέπη τους / Και το μέτρο δεν έδεσε ποτέ με τη σκέψη τους».
Οι ξένοι «φίλοι» γνωρίζουν μόνο τους βίαιους τρόπους και την καταστροφή, δεν έχουν καμία αίσθηση συμπόνιας και κανένα ειλικρινές συναίσθημα, πέρα από τον πόθο τους για το κέρδος. Γι’ αυτό, άλλωστε, δεν μπόρεσαν ποτέ να στεριώσουν στο ελληνικό έδαφος, γι’ αυτό εκδιώχθηκαν κάθε φορά από τους Έλληνες.
Δεν κατόρθωσαν ποτέ να κατανοήσουν τον ελληνικό πολιτισμό, δεν ένιωσαν ποτέ σεβασμό για το βάθος της ελληνικής ψυχής και φυσικά δεν αντιλήφθηκαν ποτέ την αξία της διατήρησης του μέτρου στις πράξεις και τις επιδιώξεις τους
Απόψεις σκέψεις:
Skip to content |Shutterstock / Creative Protagon ΓΝΩΜΕΣ Ερχεται η εκδίκηση του πρωτογενούς τομέα; Την τελευταία εξαετία χάθηκε άλλη μία ευκαιρία για τον πρωτογενή τομέα. Με ευθύνη της κυβέρνησης, όπως και των προηγούμενων, η παρακμή του οδηγεί και στην ερήμωση της περιφέρειας, ενώ οι έρευνες ήδη δείχνουν ότι όλα αυτά θα έχουν και πολιτικό κόστος Αγγελος Κωβαίος 12 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2025, 06:45 Λογικά δεν θα χρειαζόταν τις δημοσκοπήσεις ο Κυριάκος Μητσοτάκης για να διαπιστώσει ότι από τη Θεσσαλία και τη Μακεδονία έρχονται κακά μαντάτα για την κυβέρνηση. Σύμφωνα με εκτιμήσεις δημοσκόπων και στοιχεία ερευνών αυτής της περιόδου, τα ποσοστά της κυβέρνησης και στις δύο αυτές περιοχές κινούνται οριακά στη σφαίρα του 20%, στη Βόρεια Ελλάδα μάλιστα μπορεί και χαμηλότερα, τη στιγμή που καλπάζει η Ελληνική Λύση. Ασχέτως του τι από αυτά θα επαληθευθεί στις εκλογές, το φαινόμενο δεν είναι δυσεξήγητο. Πρόκειται για περιοχές που δεν επωφελούνται από τον τουρισμό, βασίζονται κατά κανόνα στον πρωτογενή τομέα και εκεί η κυβέρνηση παίρνει πολύ χαμηλό βαθμό, σίγουρα κάτω από τη βάση. Με άλλα λόγια, έπειτα από έξι και περισσότερα χρόνια διακυβέρνησης, η παραμέληση της μη τουριστικής περιφέρειας αρχίζει να παράγει και πολιτικά αποτελέσματα. Θα φανεί στην κάλπη αν ο πρωτογενής τομέας θα πάρει την εκδίκησή του, έστω και τυφλή. Η πρώτη περίοδος μετά από τις εκλογές του 2019 χαρακτηρίστηκε από την έμφαση που δόθηκε στην ψηφιακή μετάβαση και στις διάφορες επινοήσεις επιδομάτων και μέτρων στήριξης. Ο πρωτογενής τομέας παρέμενε εκτός κυβερνητικών σχεδιασμών. Unmute UnmuteRemaining Time -0:01 Fullscreen Στη συνέχεια χάθηκε μια τεράστια ευκαιρία, κατά τρόπο που μπορεί και να αποβεί μοιραίος. Τα δισεκατομμύρια του Ταμείου Ανάκαμψης διοχετεύθηκαν σε διάφορες πιθανές και απίθανες δραστηριότητες, όχι όμως στην αναδιάρθρωση ή έστω στον εκσυγχρονισμό του πρωτογενούς τομέα. Η αντίφαση είναι κραυγαλέα και κάποιες φορές είναι αφοπλιστική η απάθεια με την οποία αντιμετωπίζουν το ζήτημα κορυφαία κυβερνητικά στελέχη όταν γίνεται η σχετική συζήτηση. Αποδεικνύεται σήμερα (ασχέτως της έκβασης της Εξεταστικής για το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ) ότι η κυβέρνηση ελάχιστα ασχολήθηκε με την αξιοποίηση επιδοτήσεων και κοινοτικών κονδυλίων για τον επανασχεδιασμό και την αναβάθμιση της αγροτικής παραγωγής. Περισσότερο την απασχολούσαν (όπως και τις προηγούμενες) τα διάφορα σκοτεινά δίκτυα διανομής εκατοντάδων χιλιάδων, έως και εκατομμυρίων ευρώ, με τα οποία τελικά αγοράζονταν υπερπολυτελή αυτοκίνητα. Επειτα ήρθε ο «Ντάνιελ». Και έδωσε τη χαριστική βολή. Οπως προκύπτει, η αποκατάσταση της αγροτικής παραγωγής είναι μια θλιβερή εκκρεμότητα και τα προβλήματα μοιάζουν να μην έχουν τέλος, αφού η ευλογιά των αιγοπροβάτων φαίνεται ότι απειλεί την κτηνοτροφία και τους συνδεδεμένους κλάδους με αφανισμό. Την ίδια στιγμή, η Ευρωπαϊκή Ενωση έχει θέσει υπό διωγμό τα βοοειδή λόγω εκπομπής… αερίων και προωθεί την εντομοφαγία. Σχεδόν παντού στην ελληνική επαρχία διαπιστώνεται το πρόβλημα. Κανείς δεν είναι διατεθειμένος να εργαστεί στα χωράφια, ακόμη και με μεροκάματα των 100 ευρώ. Κάποτε, τα κενά που παρουσιάζονταν λόγω απροθυμίας του εγχώριου εργατικού δυναμικού καλύπτονταν από μετανάστες. Σήμερα δεν συμβαίνει ούτε αυτό. Τα χωράφια ρημάζουν, η ύπαιθρος ερημώνει, οι δουλειές στρέφονται σε τουριστικές και παρα-τουριστικές δραστηριότητες. Το πρόβλημα έχει πολλαπλές εκφάνσεις και φανερώνει πόσο εύθραυστο είναι το μοντέλο ανάπτυξης της χώρας. Αρκεί να δει κανείς τις πληθωριστικές πιέσεις στα αγροτοδιατροφικά προϊόντα κατά τη διάρκεια της τουριστικής περιόδου. Η ζήτηση εκτοξεύεται, η προσφορά δεν επαρκεί, η Ελλάδα καταφεύγει σε εισαγωγές ντομάτας και λεμονιού (τυχαία τα παραδείγματα) για να ταΐσει τα εκατομμύρια επισκέπτες. Το πρόβλημα είναι πλέον δομικό και φαίνεται ότι δεν γίνεται τίποτε για την αντιμετώπισή του. Εχει όμως και μια υπαρξιακή διάσταση για την Ελλάδα, αφού η κρίση του πρωτογενούς τομέα οδηγεί και στην ερήμωση της υπαίθρου, που με τη σειρά της δημιουργεί μια αλυσίδα προβλημάτων. Η κυβέρνηση δεν έχει την αποκλειστική ευθύνη για όλα αυτά, υπεύθυνους θα βρει κανείς στα βάθη της τελευταίας 45ετίας. Ευθύνεται όμως για την έλλειψη έστω και ενός στοιχειώδους σχεδιασμού για τον πρωτογενή τομέα και, συνακόλουθα, για την αναζωογόνηση της περιφέρειας. Η διάβρωση αυτή, με όποιον τρόπο και αν εκδηλώνεται, από το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ μέχρι τη σημερινή στάση πληρωμών και την υποβάθμιση της παραγωγικής διαδικασίας, μοιραία θα έχει πολλαπλό κόστος. Το πολιτικό θα είναι ίσως το λιγότερο σημαντικό. Ακολουθήστε το Protagon στο Google News Πηγή: Protagon.gr



























Comments
Post a Comment